середа, 28 вересня 2016 р.

Вітаємо! Дмитрові Павличку 87!!!

Вітаємо з Днем народження Дмитра Павличка -  - поета, перекладача, літературного критика, дипломата, громадського діяча, автора легендарної пісні "Два кольори"! 

 

                           

 

Обожнюю чарівний світ його поезій, його незглибиму українську душу, висоту думок і почуттів, схиляюся перед його інтелектом! 

 

                

 

ЦІКАВО:

Перекладає з англійської, іспанської, італійської, французкої, португальської, ідиш та багатьох слов'янських мов.

Втім... найбільша цінність і духовне опертя його - рідне слово: 


О  рідне  слово,  хто  без  тебе  я?
Німий  жебрак,  старцюючий  бродяга,
Мертвяк,  оброслий  плиттям  саркофага,
Прах,  купа  жалюгідного  рам'я.


Моя  ти  —  пісня,  сила  і  відвага,
Моє  вселюдське  й  мамине  ім'я.
Тобою  палахтить  душа  моя,
Втишається  тобою  серця  спрага.


Тебе  у  спадок  віддали  мені
Мої  батьки  і  предки  невідомі,
Що  гинули  за  тебе  на  вогні.


Так  не  засни  в  запиленому  томі,
В  неткнутій  коленкоровій  труні  —
Дзвени  в  моїм  і  правнуковім  домі! 



Пригадую, що колись Дмитро Васильович відвідав і наше місто:


              
Д. Павличко з дружиною Богданою в Донецьку. Праворуч — В. С. Білецький

Сумую разом із автором надзвичайно глибоких і мудрих  рядків...

 homo 

Цей світ біжить до прірви і не може
Спинитися: не має він гальма.
Є хлібний стіл, і полюбовне ложе,
І жадібність - добробуту німа.

Він в рух потугу всю свою вкладає,
Мов хоче перегнати сам себе,
Хоч, бувши в космосі, побачив, знає,
Що небо чорне, а не голубе.

Для побудови раю, як відомо,
Була нам Богом віддана Земля,
Та збудував тут пекло мудрий homo
І сам тепер втікає звідсіля.




Говерла

Як тяжко жити, знаючи, що вже
Ти на Говерлі був, - і більш ніколи
Не будеш там. Змирись, моя душе,
Не проклинай ці низові околи.

Прощайся з небом і додому сходь,
Там хліб росте й горять на людях шати,
І видно - так розпорядивсь Господь,
Щоб рай і пекло там перемішати.

Іди в глибини рідної землі,
Де сходяться безсмертні і померлі,
Там хтось помітить на твоїм чолі
Знак, що колись була ти на Говерлі.


Немає коментарів:

Дописати коментар